vissza >>
GHOST
JERZY
ZUCKER filmje
Írta: Bruce Joel Rubin
Sam: Patrick Swayze
Molly: Demi Moore
Ada Mae Brown: Whoopi Goldberg
A film annyira banális és egyben annyira
szájbarágó, hogy szinte ciki írnom róla. Mégis a
kedvenceim közé tartozik, mivel tulajdonképpen
alapmű azok számára, akik némi bepillantást
szeretnének nyerni a másként érzékelők világába.
Szerelem
Intrika
Árulás
Gyilkosság
Alaprecept egy jó kalandfilmhez. A Ghost azonban
több ennél, látni engedi a dolgokat mozgató
láthatatlan erőket is.
A főszereplő Sam összeverekedik egy útonállóval,
majd lövés dörren….
Sam a támadója után rohan, de nem éri utol. Amikor
azonban visszanéz barátnőjére Mollyra,
megdöbbenéssel látja saját élettelen testét a
karjaiban.
Ez a valós életben is gyakran előfordul. Amikor
valaki balesetben veszíti el az életét, megesik,
hogy az illető nem veszi észre, hogy mikor hagyta el
a fizikai testét. Nem veszi tudomásul, hogy már
elhunyt, és nem rendelkezik életerős testtel.
Az én praxisomban is előfordul néha, hogy egy-egy
lélekkel nekem kell közölnöm azt, hogy már elhunyt
és ideje lenne átlépnie egy másik dimenzióba.
Ilyenkor hol az angyalok, hol az elhunyt régebben
távozott rokonai jönnek érte és segítik át a kapun.
Mint minden esetben, a szellemvilág a halál
pillanatában is tiszteletben tartja a szabad
akaratot. Ha valaki kéri a segítséget, megkapja. Még
ha életében nem is hitt a túlvilágban, de az utolsó
pillanatban kimondja, hogy „Istenem segíts!”, a
segítséget megkapja.
Ha valaki nem kérte, hogy jöjjenek érte, akkor itt
ragad. Ők riogatják gyakorta a gyermekeket, akik még
érzékelik őket, vagy illuminált állapotban lévőket
környékeznek meg.
A filmben Sam annyira a lányra figyel, hogy
elszalasztja az érte jövő fény.
Amikor kórházba kerül a férfi lelke, ott olyan
lelkekkel találkozik, akik még nem hagyták el a
földi létet.
Bizony, több kórház energiái is terheltek az ott
ragadt lelkektől. Sok-sok kolléga munkája kéne
ahhoz, hogy megtisztulhassanak.
A filmben hősünk észrevesz egy spiritiszta
hirdetést és beront, hogy segítséget kérjen a
médiumtól. Ada Mae nincs még tisztában igazi
képességeivel, csak szédíti az embereket. Sam
megjelenése azonban érzékennyé teszi a jósnőt arra,
hogy meghallja az elhunytak hangját.
Amikor Ada Mae rájön, hogy tényleg hallja egy
elhunyt szavát, megijed és szeretné visszacsinálni
az egész képességet.
Munkám során én is találkoztam már ilyenekkel.
Egyesek mindenáron keresték a szellemvilággal való
kapcsolatot, amikor pedig ténylegesen létrejött az
összeköttetés, nagyon megijedtek.
Ada Mae nem akarja teljesíteni Sam kérését, mire
Sam énekléssel bosszantja a nőt.
Igen, az angyaloknak is ez az egyik kedvenc játékuk,
nem csak az elhunytaknak. Ha például éjszaka
folyamán valaki felébreszt engem, de nincs kedvem
felülni és leírni az üzeneteket, akkor nekem is hol
énekelnek, hol a csengő szólal meg, hol pedig a
szlovák nyelvet utánozzák.
A filmben Molly nem akar hinni a jósnőnek, és több
bizonyítékra is szükség van ahhoz, hogy végre
megnyíljék az ajtó mind Molly szívéhez, mind a
lakáshoz.
Vicces, ahogyan a jósnő mindkét oldallal beszélget.
Ez velem is gyakran előfordul. A barátaim ezen hol
meghökkennek, hol jókat szórakoznak.
Érdekes jelenség a filmben a metró szelleme, aki
megtanítja Samet a tárgyak mozgatására. Egyébként
tárgyakat kizárólag az alacsonyabb szellemvilág
szokott mozgatni. A kopogtatás, a bútorok
nyekergetése is az alacsonyabb szellemvilág
jelenlétére utal. Az angyalok kellemes szellőként,
zenei hangként jelzik jelenlétüket.
Amikor a metró szelleme azt tanítja Samnek, hogy
szorítson le minden indulatot, gyűlöletet a gyomra
legmélyebb bugyrába, tulajdonképpen a 3. csakráról
beszél. Ez az az energiaközpont, ahol a harag
energiája lakozik, és ebből a központból
manipulálhatóak a tömegek, az alacsonyabb
tudatosságú és spiritualitású emberek. A spirituális
tudatossági szint azonban nem egyenesen arányos az
illető műveltségével!
A „MIT NEM ADNÉK EGYETLEN SLUKKÉRT!” mondat utalás
arra, hogy bár a test anyagi jellege eltűnik, a
vágyak megmaradnak.
Ada Mae idővel magasabb fejletségi szintre jut,
transzmédiummá válik. Az elhunyt szelleme így
beleköltözhet a nő testébe, és újra érzékelheti a
fizikai valóságot a médium teste által. Ada Mae
megengedi Samnek, hogy rajta keresztül még egyszer
megérinthesse Mollyt.
Teljes
testemet én nem szoktam átadni, de a kezemet gyakran
KÖLCSÖNVESZIK. Temetéseken például gyakran előfordul
velem, hogy amikor részvétet nyilvánítok a családnak
az elhunyt URALJA a kezemet. Így lehetősége nyílik
arra, hogy búcsúzóul újra megérinthesse szeretteit,
különösen akkor, amikor az illető hirtelen távozott
és nem volt ideje elköszönni.
Egyébként az emberi gyarlóságra teljesen jellemző,
hogy amíg a jósnő csaló volt, addig az emberek itták
a szavait, amikor pedig ténylegesen is médiummá
vált, folyton bizonygatnia kellett igazát.
Így van ez az emberekkel. A csalóknak hiszünk,
hiszen azt mondják, amit hallani akarunk, míg az
igazi hírvivőket nem akarjuk meghallani. A
szemfényvesztés kelendőbb az igazságnál.
Fontos dolgot közöl a film azzal, amikor bemutatja,
hogy Sam attól még nem lett mindentudó, hogy
távozott az élők sorából. Például azt sem tudta,
hogy saját kollégája ölette meg. Csak akkor
szembesült a ténnyel, amikor utána jár.
Ez egy komoly figyelmeztetés azoknak a médiumoknak,
akik különböző elhunyt lelkekkel tartják a
kapcsolatot és elhiszik azok minden szavát. Attól
ugyanis, hogy valaki levetette a fizikai testét, még
nem tud többet annál, mint amit akkor tudott, amikor
még élt. Ahhoz, hogy rendelkezzen a teljes
tudatossággal, előbb el kell hagynia ezt a
dimenziót, és csak engedéllyel térhet vissza.
Napjainkban rengeteg agyament médiumi üzenettel
találkozom, melyeket tudatlan, ám dicsőségre vágyó
kollégáim jegyeztek le szorgosan, holott egy itt
ragadt elhunyt pontosan ugyanazzal az információs
készlettel, ugyanazzal a hitrendszerrel rendelkezik,
mint élő korában, vagyis egyáltalán nem tud többet
más halandónál. Sőt, mivel össze van zavarodva, az
információi sem pontosak, így a médiumot csak
alaposan összezavarja.
Egyébként is, a szellemvilág csak irányt mutat, nem
ad meg olyan adatokat, ami a racionális gondolkodást
kielégítené.
Komoly hiba a filmben, hogy a főszereplő maga is
gyilkossá válik. A film végén tehát Sam nem
távozhatna a pozitív irányba. Persze a
forgatókönyvírók és a filmrendezők általában
nincsenek tisztában az Univerzum törvényeivel, így
eme kis félrelépésük, félreábrázolásuk
megbocsátható.
Végezetül a film fő mondanivalója: AZ ELHUNYTAKRÓL
VAGY JÓT, VAGY SEMMIT! Sohasem tudhatjuk ugyanis,
hogy mikor van mellettünk valaki a másvilágról.
|