Nyitó oldal Új Fontos

  R!

Stories

Média Szolgáltatások Gyógyszervíz Írásaim Kapcsolat
 

 Harry Potter

 A Halálsoron

 FORREST GUMP

 Jeanne D'ARC

 STAR WARS

 A PARFÜM

 Lecsó

                                       

 

 

 

 

 

 

vissza >>

 

HARRY POTTER (2007.07.24)

Elsőként erről a sokat vitatott filmről szeretnék szólni.
Tény, hogy a könyv finom árnyalatait, J.K. Rowlins a részletek iránti érzékenységét, a film nem tudja visszaadni.
A forgatókönyvíró több értékes párbeszédet kihagyott a filmből.
Attól, aki nem olvasta a könyvet, és nincs ezoterikus jártassága, még úgy-ahogy elfogadom, ha csupán legyint a filmre.
Azonban ha valaki a könyvet is olvasta, és állítólag rendelkezik némi misztikus tapasztalattal, és ennek ellenére lesújtó véleménye van a filmről, nos, az a személy valószínűleg szemellenzővel és bezárt szívvel ült a vászon elé.
Számomra kimondottan ínyencfalat volt az alkotás.

Most megosztom Önökkel, kedves olvasóim, hogy milyen tanításokat, üzeneteket fedeztem fel Harry Potter történetében.

Elsőként egy idézet, ami csak a könyvben található meg, de fontos szabály mindannyiunk számára.

H.P: Mit csinál voltaképpen a Mágiaügyi Minisztérium?
Hagrid: Az ő dolguk titokban tartani a muglik (varázstalan emberek) előtt, hogy ma is élnek boszorkák és varázslók szerte az országban.
H.P: Miért kell ezt titkolni?
Hagrid: ...Azért, mert különben mindenki varázslattal akarná megoldani a problémákat.

Azt hiszem, ehhez a tanításhoz nem kell semmit hozzátennem.

A film elején Dumbledor kihangsúlyozza, milyen fontos az, hogy Harry csak akkor szembesüljön a sorsával, amikor már érett rá.

Mondanom sem kell, hogy mennyi olyan szülővel találkoztam, aki a még meg sem született gyermeke jövőjét kutatta, tudomást sem véve arról, hogy ezzel milyen súlyos terhet rak a gyermekére, milyen korlátok között kell majd élnie  mégpedig a szülői elvárás korlátai között.

Harry tizenegyedik születésnapján kapja meg az iskola értesítőjét. Aznap kezdődik a tizenkettedik életéve.
Tudni kell, hogy 12 éves koráig bármit tesz a gyermek, az a szülő karmáját terheli.
A tizenkettedik életévbe lépve azonban már felelősséget kell vállalnia a saját sorsáért.
Vicces, és egyben elrettentő példa Dudley személye, akit annyira elkényeztettek a szülei, hogy léptelen egy másik személy tiszteletére. Önző és anyagias természetét a szülők felelőtlen magatartásának köszönheti.
Sajnos manapság nagyon elterjedt, hogy a szülők ahelyett, hogy megnevelnék gyermeküket, inkább elhalmozzák mindennel, közben pedig nem értik, miért lett a gyönyörű kisbabából szörnyeteg?

A koboldok ábrázolását egy jópofa ötletnek tartom. Én ugyan nem állok kapcsolatban a föld elementáljaival, de ismerek olyan tizenéveseket, akik kapcsolatban vannak velük, így számomra helyénvaló a jelenlétük a történetben.

Gondolom, azt azért észrevette mindenki, hogy senki sem mondja ki Voldemort, a gonosz varázsló nevét.
Feltételezem, az írónő soha életében nem foglalkozott szómágiával, mégis komoly hangsúlyt ad ennek a jelenségnek.
Egyes tanítások szerint a kimondott szónak ereje van, így helyesen jártak el, amikor nem adtak energiát a sötét erőnek azzal, hogy kimondták a nevét.
Aki foglalkozott már idézéssel tudja, hogy bizonyos lények nevének kimondása is elegendő a megjelenítéshez.
Nos, a film boszorkányai ezt automatikusan tudták, még ha az alkotók nem is tudatosították ezt.

Mielőtt bárki misztikus tanításokban részesülhetne, előbb különböző próbákat kell kiállnia.

A hit próbája az állomáson

Csak az tud áthatolni, aki hisz benne, a kétkedők kirekesztődnek.
Gyakran látom klienseimen, hogy előbb a csodát várják,
és azt mondják, majd hisznek azután.
EZ NEM ÍGY MŰKÖDIK!
Előbb dolgozz a hiteden, a csodák majd jönnek maguktól.

A bátorság próbája

Az elsősök éjszaka a sötét tavon csónakkal érkeznek a kísértetiesen kivilágított kastélyba.
A többi évfolyam persze már az egyszerűbb úton mehet.

Az ügyesség próbája - a szeszélyes lépcsők

A szereplőknek észnél kell lenniük, hogy hová lépnek, de legalábbis ügyesnek, hogy ugorhassanak, ha baj van.

A "Teszlek süveg" a filmben a sorsot szimbolizálja

Életutunk nagyjából eldöntetett, azonban mindig vannak válaszutak, amikor dönthetünk: Merre tovább?
A Teszlek süveg Harryt a fekete mágusok csapatába szánta, Harry azonban erős akaraterejével rábírta a süveget, hogy máshová ossza be.
Ez egy érdekes pillanat, mivel mások befolyásolása az akaraterőnkkel fekete mágiának számít, itt azonban az akaraterő inkább fohász erejében nyilvánul meg, és ennek enged a sors.

Gyertyák, lángoló kandallók, pompa

Tisztelgés a misztikum előtt.
Én személy szerint nem kedvelem a teátralitást, de ebben a környezetben helyénvalónak tartom, hisz ezen a helyen a földi lét minden misztériuma talál közös otthonra.

Amikor az egyik diák a vizet rummá akarja változtatni

Csupán jópofa jelenet annak, aki nem tudja, hogy a gyógyító energiák képességével rendelkezőknek ez egy teljesen hétköznapi jelenség.
Pozsonyban részt vettem egy tanfolyamon, ahol az oktató ezzel mérte le, kiben mennyi spiritusz van. Az én vizem is hol kávé, hol bor, hol szőlőlé ízű volt.
Az utóbbi időben nem próbálkoztam vele, de a tanfolyamaimon majd tanulható lesz.

Gondolom, azt csak egy kis fricskának szánta a szerző, hogy Mr. Nicholas Flamel alkímista tavaly volt 665 éves, mert így az idén 666 – azért így konkrétan ezt a számsort nem merték használni, azonban annak, aki odafigyelt, egy kis élvezet-bonbont jelentett a ravasz megoldás.

A seprűn való repülés

A filmre fújóktól hallottam, hogy "Na tessék, a film hatására most egy csomó gyerek azt fogja hinni, hogy képes tárgyakat mozgatni!"
Pedig ez így van.
Sok kamasz képes különböző jelenségeket produkálni. Csapongó energiáikkal képesek akár ki-be kapcsolni a TV készüléket, vagy akár tárgyakat mozgatni. Nincs ebben semmi különös, később általában egyszerűen kinövik.
Nevil példája pedig, hogy nem tudta irányítani a repülő eszközként alkalmazott seprűt, intelem arra, hogy egy bizonytalan egyéniségű egyénnek tilos mágikus eszközökhöz nyúlnia.

Amikor a három főszereplő először jár a rejtekhelyen

Finoman ábrázolják azt a biológiai tényt, hogy a férfiaknak csőlátásuk, míg a nőknek periférikus látásuk van, és ez csak azoknak esik le, akiknek ez a mindennapi munkájuk.
Harry és Ron csak a szörnyet látták, Hermione érkezett azt is észrevenni, min áll a háromfejű kutya. Pedig ugyanannyi idő állt mindhármuk rendelkezésére.

Számomra a legkedvesebb szimbólum a gyorsan szárnyaló,
apró aranylabda, a cikesz

Nagyon kevesen képesek meglátni, és még kevesebben tudják megfogni. A cikesz a tisztánlátás szimbóluma ebben a filmben.
Az emberi aurában nagyon gyorsan pörögnek a múlt eseményei és a jövő lehetőségei. Olyan gyorsan, hogy egy időben vannak jelen.
Nos, a tisztánlátói képesség abban nyilvánul meg, hogy valaki képes megállítani a sorsfilmet, és kiragadni belőle jeleneteket, információkat.
Amilyen nehéz megfogni a cikeszt, olyan nehéz konkrét adatot kiragadni a gyorsan áramló információkból.

A fojtogató növény gyönyörű szinonimája a fojtogató problémáknak

Amíg harcolunk vele – akár a növénnyel, akár a problémával - egyre mélyebbre húz. Ha ellazulunk, elenged bennünket, és mehetünk tovább utunkra.

Hermione megjegyzése

Fontos tanítás még Hermione Harryhez intézett mondata, amikor a fiú megdicséri a lányt.
"...ezek csak könyvből szerzett okosságok, nem múlják felül a bátorságodat, és a képességeidet.."

És egy másik mondat a rettegett Voldemorttól

"A világban nincs jó és rossz - csak a hatalom létezik."
Most le kell törnöm romantikus, és naiv érzületű olvasóim kedvét.
Sajnos az idézett mondat tapasztalataim szerint is igaz. Erről azonban más filmek kapcsán fogok írni.

A tükör, ami azt mutatja, amire vágyunk

Aki olvasta az írásaimat, tudja, hogy ez speciel nem én vagyok.
Akadnak olyan kollégák, akik így működnek, az igazság helyett azt mondják, amit akliens hallani szeretne.
A filmbéli tükör ezeket a kollégákat szimbolizálja, és magát az emberi gyarlóságot, hogy bármire képesek vagyunk rávetíteni azt, amit látni szeretnénk.

A bölcsek köve

Nagyon bölcs elmére vall az, ahogyan ez a rész ki van dolgozva, mármint amilyen módon megjelenik a kő.
Aki azért keresi, mert birtokolni és használni akarja, az nem találhatja meg.
Aki csak meg akarja találni, de nincs vele célja, annak megjelenik.
Így van ez bizonyos képességekkel is.
Ha valaki minden áron szert akar tenni rájuk, az alig halad.
Aki engedi, hogy történjenek a dolgok, azt megjutalmazza az élet.
Az úton-lét, a keresés az élet, és nem a birtoklás.

Végül, de nem utolsó sorban

Egy idézet a leghatalmasabb varázslótól, Dumbledortól:

"Rossz úton jár az, aki álmokból épít várat, és közben elfelejt élni."

Nos, mindezek után mondja meg őszintén, Kedves Olvasóm, hogy mi volt az, ami egyesekből rémületet váltott ki.
Némelyek egyenesen eretnekséggel vádolták a filmet, pedig szerintem a a film egy tiszta lelkű, nyitott szívű ember meséje magáról a földi lét misztériumáról.
A filmben minden benne van, ami egy ezoterikus gondolkodású ember - szemének-fülének ingere.
Bárcsak minél több ilyen alkotás lenne, akár könyvben, akár filmen, amin ennyit csemegézhet egy misztikus tanítások után áhítozó.

U.i.:
Több filmről írok majd, de ne legyenek nagy elvárásaik.
Sajnos, ritka az olyan film, amin keresztül ennyi tanítás jön át.

 

  Copyright © 2006-2007 Leas.ws | All rights reserved.

Legyen a [leas.ws] a kezdőlapom!