Nyitó oldal Új Fontos

   R!

Stories

Média Szolgáltatások Gyógyszervíz Írásaim Kapcsolat
 

 

 

 

 

 

 

 

vissza >>


BOLERO A BOLYGÓK
ÉGISZE ALATT


IF YOU WANT TO FIND THE SECRET OF THE
UNIVERSE, THINK IN TERMS OF ENERGY,
FREQUENCY AND VIBRATION.

Nicolas Tesla


Eddigi írásaimban, már több szempontból megmutattam, hogy az élet különböző területein miként jelennek meg a bolygók hatásai, miként tudják módosítani egy adott tárgy, művészeti irányzat hangulatát, hatását, befolyását, ha az alkotó tudatosan – vagy akár tudat alatt, de célirányosan használja a bolygó energiák elemeit.

Energia, frekvencia, vibráció, hatás és kölcsönhatás. Azonos frekvencián vibráló energiák hatása, az életünkre.

Minden forma, anyag, hangzás, éteri forma harmonikus együttrezgése. Akik ismerik az írásaimat, tudják a legkülönbözőbb szempontokból igyekszem megértetni a létezésünk törvényszerűségeit.

Néhány alapszabályt azonban megismételnék.

Egy adott energiát az 5 érzékszervünkkel veszünk fel, és fizikai aktivitással adunk le.

Ha valakinek valamelyik energiából többlete van, az megjelenik mind a viselkedésében, az alkatában, abban, hogy miben tűnik ki, miben más, miben jobb a többieknél, megnyilvánul abban, milyen zenét kedvel, mit szeret olvasni, sportolni, és akár abban is, hogy milyen ételek a kedvencei.

Tehát abból, hogy ki mit szeret csinálni, kiderül, milyen energiából van fölöslege, mit nem szeret csinálni, abból meg hiánya.

Egy művész alkotásait mindig áthatja az adott energia, ami a többletet képezi, legyen szó egy festményről, zeneműről, szakácsművészetről, de akár milyen alkotó munkáról, az alkotás elárulja, mit is akart az alkotó leadni, kiadni magából.

A következő alaptörvény, hogy a néző a szerint fog reagálni, hogy milyen az ő energia készlete az alkotás által közvetített energiát illetően.

Ha rendben van nála az adott energia, amelyet egy adott alkotás sugároz, akkor érzelmileg nem fogja meghatni az adott mű, tetszhet neki, de nem fogja mélyen érinteni.

Ha egy energiát gyorsan felhasznál az illető műélvező, akkor, a neki állandóan hiányzó energiát áramoltató művek lelkes rajongója lesz, újra és újra át akarja élni, újra és újra fel akar töltekezni.

Mint a víz, hiába iszom magam degeszre ma, holnap újra szomjas leszek.

Ha egy alkotás olyan energiákat áramoltat, amiből hiány van, akkor nagy sikerre számíthat.

Ha egy zenemű olyan energiát áramoltat, amiből mindenkinek sok van, akkor az meg azért lesz sikeres, mert mindenki arra akar majd táncolni, azt akarja leràzni magàról.

A dallam bestartolja az adott energiát a hallgatóban, beazonosítja a rezgést, a test ráhangol, az idegek megadják a testnek, a végtagoknak a megfelelő impulzust, és a tánccal, mozgással pedig leadja a rendszer a felszínre törő energia felesleget.

Akinél meg nem rezonált be az adott zene, az nem fog akarni táncolni, hiába könyörögnek neki. Ő a szemlélődéssel szívja magába, és próbál azonosulni az energiával, ízlelgeti, a szemével felpróbálja, töltekezik.

(Ha valaki nem tud táncolni, nem tud ütemre mozogni, az azt jelzi, hogy zavar van az idegpályák összekötését illetően, nem alakultak ki az agyban a különböző területeket összekötő vezetékek.)

Egy táncelőadás, vagy bármilyen mozgás kultúra előadása képes energiát közvetíteni a nézők számára, hiszen mind a szemünk, mint a fülünk is egy-egy energia felvevő készülék.

A produkciót néző felveszi a leadott energiát, magában újra hasznosítja, és majd közvetíti idővel egy másik területen,

Ez is az energia megmaradás törvénye.

Ha valaki olyan alkotást lát, amely olyan energiákat áramoltat, melyből csak elenyésző mennyiséggel rendelkezik, akkor az adott mű, előadás idegesíteni fogja, mivel nem tud rezonálni benne a felé áramoltatott energia, nem jön létre megfelelő kölcsönhatás.

Ilyenkor az illető egyenesen utálja az adott alkotást, előadást, pedig a hiba az ő készülékében van, többnyire az emberi szervezetnek pont arra az energiára van szüksége, ami iránt ellenállást érez – de ez egy másik írásom anyaga.

Ha egy előadás minden megnyilvánulási formája ugyan azon energiához igazodik, zene, mozdulatok, öltözködés, színek, az előadók csillagjegye stb., akkor erős kölcsönhatás jön létre a nézőben.

Azonban, ha az eszköztár túl sok féle energiát vonultat fel, az alkotó részek nincsenek összhangban egymással, akkor csak egy felszínes hatást tud elérni.

Ez az élet minden területén érvényes, divat, zene, autómárka, parfüm, költészet.

Most a mozgásművészetekben megnyilvánuló energiákról szeretnék beszélni, azon belül is a táncról.

Kezdhetném azzal, hogy melyik táncforma milyen energiát áramoltat, de ilyen jellegű elemzés megtalálható a legtöbb asztrológiai könyvben.

Ugyan azon zenére ugyan azon táncstílusban, de más energiahatásokkal fűszerezve előadott produkciók, látványosabban bemutatják az energiák különbözőségei.

A balettet választottam, hogy szemléltessem a mondanivalómat.

Bevallom vajmi keveset értek hozzá, de éppen ezért.

Nem az agyam, a tárgyi tudásom elemezgeti a műveket, hanem hagyom, hogy a produkció hasson rám.

Engedem, hogy minden sejtemet átjárja a látvány, zenével, és zene nélkül is, mindenkitől messze, teljesen egyedül a szobámba, hogy pontosan meghalljam a testem reakcióit, hogy érezzem mi, és hol rezonál be nálam a látvány alapján.

A balett maga a Szaturnuszi energiákat áramoltatja.

Pontosság, kitartás, időzítés, szikár testalkat, fegyelem, diéta, összpontosítás, karriervágy, test vonalát követő ruházat - mind szaturnuszi minőségek.

Maurice Ravel Bolerója egy olyan mű, ami 3 ütemű, így tökéletesen hordozza a Merkúri androgynitást, semlegességet, és mint összekötő, párbeszédet létrehozó energiaként is megnyilvánul.

A semlegessége miatt bármihez párosítható, nem fogja sem erősíteni, sem gyengíteni a más fajta energiákat minőségükben, egyszerűen csak segíti a megnyilvánulásukat.

A Merkúr – jelen esetben a Boleró, olyan, mint egy tőmondat, amelyet bármilyen irányban ki lehet egészíteni vizuálisan. A koreográfus habitusától függően hol, kérdő, hol kijelentő, felszólító, hol pedig egész eposszá bővül a balett adta mozgáskultúra eszközei által.

Az elmúlt hónapokban több órát töltöttem naponta azzal, hogy levadásszam az érdekesebb koreográfiákat, melyeken keresztül most megpróbálom bemutatni, miként lehet kategorizálni a különböző előadásokat a szerint, milyen energiákat áramoltatnak, és az adott energiák milyen visszhangot keltenek a nézőben, milyen esetlegesen eddig még nem használt energiák kezdenek kibontakozni csupán egy adott produkció megtekintése által.

Szerencsére a legtöbb művészben ösztönösen munkálkodnak az ősi elemek ismeretei, ezért a színeket, mozdulatokat, ruhákat automatikusan hozzá rendelik ahhoz a mondanivalóhoz, amit egy adott koreográfiával közölni akarnak, de találtam pár teljesen chaotikus előadást is.

Persze ezzel sincs baj, ez is a teremtés része.

Bevallom nehezen tudtam elszakadni a Maurice Béjart féle koreográfiáktól. Valószínűleg azért, mert ez volt életem első balett élménye – sajna csak a tévében láttam.

https://www.youtube.com/watch?v=hfKbxFVUwG4
YouTube kereső: Maurice Bejart 1977

Béjart a Szaturnusz égisze alatt született, és mivel a balett is Szaturnuszi minőség, így egymást tökéletesen felerősítették ahhoz, hogy a férfi világhírt érhessen el, ráadásul azonos a keresztneve, mint a zeneszerzőnek, így ez is hozzá ad a harmonikus kölcsönhatásokhoz.

Az ő Bolerójában a kezek kapnak hangsúlyos szerepet, ami szintén Szaturnuszi terület, és az előadók ráadásul meztelen felsőtesttel táncolnak, így maga a bőr – mint a testet körülhatároló szerv szintén a Szaturnuszhoz tartozik.

Ennyi Szaturnuszi minőség egyszerre! Nem csoda, hogy ugyanazon feldolgozásokban, különböző előadókkal mindig nagy sikere volt.

Ez a fajta előadás a szaturnuszi energiákat alaposan megrezegtette azokban, akik látták.

A zűrzavaros időkben jól esett a nézőknek egy kis rend, és fegyelem érzését közvetítő energia.

Nekem legjobban maga a mester szuggesszív előadása tetszett, de a Jorje Donn, aki hozta a maga Plútói energiáit, valamint a hosszú végtagjai a Merkúrt is erősítik, vagy Maya Plisetskaja, aki hozta a női bájt, vagy Octavio Stanley és Elisabeth Ros kettőse, akik egyszerre táncoltak. képviselvén a férfi és női pólust egyaránt, mindannyian lenyűgözően folytatták amit Bejart elkezdett, a Szaturnusz áramoltatását kissé megspékelve az előadók saját többlet energiájával.

Ezekben a feldolgozásokban a szóló táncosok egy kör alakú emelvényen állnak, és az emelvény körül vannak a többi táncosok, akik a kör alakban táncolnak.

Maga a körtánc is Merkúri energiákat áramoltat, amennyiben a táncosok összekapaszkodva járnák a táncot.

Ez Bejartnál nem jelenik meg. Mintha mindenki magányos lenne, a magány is Szaturnuszi minőség.

Nézzük még meg egy kicsit az Octavio-Elizabeth párost.

Ha gonosz akarok lenni, és miért ne lennék az, ha egyszer a tények is engem igazolnak, a két fiatal táncos inkább Merkúri energiákat képvisel, mint Marsot vagy Vénuszt. Kétségtelenül nagyon szépek mindketten, imádom nézni őket, de egy kis sminkkel azonnal a másik nem képviselőjének adhatnák ki magukat. Mindketten androgyn alkatok, a szerelésük is ezt az energiát képviselte, így nehéz lenne egyértelműen két különböző pólusként látni őket. Mint két fejlődő szervezet, akikből bármi lehet. Minden esetre az előadás tökéletesen visszhangozza a Merkúri energiákat a nézőkben, mivel a fejlődő szervezet, a kamaszkor szintén a Merkúrhoz tartozik.

A Sylvie Guillem előadása hűen követi Bejart hagyományait, nem ad hozzá többet az előadáshoz, csak alázattal leutánozza – persze az alázat is Szaturnuszi minőség, így az ő előadása is méltán bővíti az anyagomat.


Jorje Donn
https://www.youtube.com/watch?v=-tc-Kwyu8ic&spfreload=10
YouTube: Béjart Ballet Lousanne . El Bolero de Ravel

Maya Plisetskaja
https://www.youtube.com/watch?v=SsSALaDJuN4
YouTube: Maya Plisetskaja: Bolero

Elizabeth Ros – Octavio Stanley ( De la Rosa)
https://www.youtube.com/watch?v=YpdFYhf3XZ8
YouTube: Mourice Bejart, Bolero, 2002

Sylvie Guillem
https://www.youtube.com/watch?v=SHrYr7AgZOM
YouTube: Bolero, Mourice Bejart, Sylvie Guillem

Ezt a Szaturnuszi sort magától érthetően, mint előadóként, mint koreográfusként Markó Iván követi, aki szintén Béjárt tanítvány, így ugyan ezt a Béjarti vonalat vezeti tovább.

Nála már megjelenik a férfi-női polaritás, a párok között kommunikáció jön létre, de a szóló táncosok magányosak, csak vágykeltés a feladatuk, nem a beteljesülés.

Érdekes ez a fordulat a számomra Bejart után.

Bejárt tánckara magához nyúl – ami Octavio Stanley láttán nem is csodálom. A Merkúr mellesleg inkább okoskodik, mintsem érdekelné a testiség. Bejártnál a táncosok saját testük simogatása is azt sugallja, hogy a Merkúri személyiségek inkább magukkal foglalkoznak, mint partnerükkel.

Markó koreográfiájában a tánckar táncosai egymást ölelik, igaz a feszes taktusok, az ütem kihangsúlyozása megint csak a Merkúri részletességre és a Szaturnuszi pontosságra irányítja a néző figyelmét. Amolyan agyas párkapcsolat, ami a józanészre épül, a kiszámíthatóságra, nem a testi vonzalomra. Kell ide némi tűz, és vágy melyet Ladányi Andrea személyesít meg ebben a feldolgozásban. A művésznő piros öltözete, lebegő lénye az a láng, amely fellobbantja a többiek szenvedélyét.

Ha a Szaturnuszi minőséget egyetlen kimerevített képpel szeretném ábrázolni, akkor az egy nyitott tenyerű összezárt, imára kulcsolt kéz lenne. Markó táncosainál a ritmikus tapsolásnál egy-egy pillanatra ez a Szaturnuszi ábrázolás megjelenik, amikor a táncosok tenyere összecsattan, így a koreográfia ilyen módon is erőteljesen áramoltatja ezt az energiát.

A taps nem az elismerés audiális kifejezéseként van jelen, csupán eszközként szolgál a tempó érzékeltetésére.

https://www.youtube.com/watch?v=EnxbONSi62c
YouTube: Ravel, Bolero ( koreográfia: Markó Iván, Vágy: Ladányi Andrea)

Markó Iván megpróbálkozott ugyan azon darab női és férfi oldalról való megközelítésével.

A férfi energiákat Nyári Gábor formálta meg.

https://www.youtube.com/watch?v=Qg6HqoNBbN0
Markó Iván: Boleró (Vágy: Nyári Gábor)

Életemben még nem lettem annyira ideges, mint ezen feldolgozás megtekintése után!!!

Konkrétan ki kellett menjek sétálni, mézes tejet ittam, és így is napokig zaklatott voltam eme előadás után. Teljesen kiborultam attól, ahogy a táncos a lábait csapkodta.

Tökéletes előadás!

Végül is ez a művészetek lényege, hogy hatást gyakoroljon az emberre, érzelmeket mozgasson meg.

Én hadilábon állok a Merkúri férfiakkal! Sok okoskodás, kötözködés, érzelemmentes, logikán alapuló élet – engem idegesítenek – mellesleg az idegrendszer a Merkúr égisze alá tartozik, így nem csoda, ha ideges lesz az ember tőle, ha sok van belőle, vagy jól van megformálva.

Nyári Gábor láb csapdosása pontosan a Merkúrt idézik – mivel a láb a Merkúr területe, így hitelesen hozza ezt az androgyn energiát, csak nekem ne kellessen még egyszer megnéznem.

Nekem a férfi polaritást egy izmos férfias test képviselné hitelesen, kissé harcias mozdulatokkal, de a harcművészet és a balett egyelőre nem került társításra, pedig nem is állnak olyan messze egymástól. Sajna Herkules még nem lépett a porondra a Boleró taktusaira, vagy csak én nem találtam még meg.

1, kép Jorge Donn

2, Elisabeth Ros

3, Maya Plisetskaja

4, Octavio Stanley és a tánckar






Béjart és Markó előadásai olyan tökéletesen áramoltatták a Szaturnuszt, olyannyira feltöltekeztem az előadásaik által ezzel az energiával, hogy évtizedeken keresztül nem is érdekeltek a többi balett táncosok.

Csak olyan előadásokat néztem meg, amelynek Markó Iván volt a koreográfusa – hiába, a Szaturnuszhoz tartozik a merevség, és a korlátozás is, ha sok van belőle, belefásulunk.

Nekem lekorlátozta a balett egyéb területei iránti érdeklődésemet.

Szerencsére eljött az a pillanat, pontosabban elém jött az a tekintet, amely megnyitotta előttem a balett tágasabb világát, így tovább kutakodtam az előadói eszköztár minőségeiben.

Már hónapok óta tartott a Boleró mániám, amikor végre alkalmam nyílt megnézni élőben egy előadást.

A Győri balett koreográfusa, Lukács András teljes mértékben szakított a Béjarti stílusjegyekkel, mégis tökéletesen hozta a Szaturnuszi jelleget.




A fekete, a szürke, a bézs a barna a Szaturnusz színei, így a ruházat ezt az energiát jelenítette meg.

Mint fentebb már írtam, a meztelen felsőtest, a bőr látványa is ezt idézi. Az egyszerűség, a fegyelmezett előadásmód szintén ezt az energiát jegyzi. Amikor a táncosok körbe forogtak saját tengelyük körül, karjukat oldalt és magasba tartva, a keringő derviseket idézték, ami adott némi szakrális felhangot az előadásnak, ami csak növelte a hitelességét, mivel a szakrális ábrázolás szintén Szaturnuszi energia.

https://www.youtube.com/watch?v=gY-kIyMAQVw
YouTube: Ünnepi Bolero

Számomra ez egy hibátlan Szaturnuszi előadás volt.



X X X



Első ránézésre egy teljesen felöltözött emberről nehéz megállapítani, hogy az alkata Merkúri vagy Szaturnuszi energiákat áramoltat, mivel mindkettő jellemzően vékony, sőt filigrán alkat.

A Merkúrinak inkább a lába hosszabb, a Szaturnuszinak a keze a hangsúlyosabb.

Lenge öltözetben azonban már észlelhető a különbség.

A Merkúri alkatok nem csak vékonyak, de keskenyek is. Keskeny váll, keskeny mellkas, keskeny csípő, olyan kislányos, kamasz fiús, androgyn alkat.

A Szaturnusz inas, csontos alkatot eredményez, szélesebb, csontosabb vállakkal, a kezek dagadnak az erektől, aszkétikus alkat.

Ha egy előadóművész tisztában van az alkata, tartása által áramoltatott energiával, és olyan zenére táncol és úgy, hogy a stílusjegyek megegyezzenek az általa képviselt energiával, akkor biztos sikerre számíthat.

Ida Rubinstein egy klasszikus Merkúri alkat volt, keskeny felsőtest, hosszú lábakkal. 1928-ban Ravel egy olyan zenét komponált a számára, ami harmóniában van, összecseng a táncosnő alkatának kisugárzásával, így jött létre a Merkúri energiát közvetítő Boleró.

A zenemű, ami egy adott energiát áramoltat, egy bizonyos frekvencián sugároz, amire ráhangolnak a koreográfusok és olyan mozdulatokat kreálnak, melyek úgy rezonálnak be a nézőknél, hogy ugyan úgy vibráljanak a zsigereikben, mint amilyen az előadott mű, és ugyan azon energiák szabaduljanak fel bennük.

Amikor egy letapadt, ritkán használt energia felszabadul, az egyfajta energia kezelésnek mondható, és a néző megkönnyebbülést, örömet érez.

Az életöröm egyik legegyszerűbb kifejezésmódja a spontán tapsolás – lásd gyerekek, önfeledten tapsikolnak, ha örülnek valaminek.

Egy jól „vibráló” előadás megtalálja a közös frekvenciát a nézővel, amikor érezhetően vibrál a levegő, és a végén a felszabadult életöröm áramlik az előadók felé.

Az életöröm a Nap energiáihoz tartozik, a Nap biztosítja a sikert, a hírnevet, így a közönség tapsa szó szerint bearanyozza az előadó művészeket.

Ez az energiák, vibrációk törvényszerűsége.

Ha valaki nem tud ráhangolni a közönség frekvenciájára, nem tud ráérezni arra, mi a hiány, az a jutalomra sem számíthat.

Ida Rubinstein

A fenn említett koreográfusokra a Boleró úgy hatott, hogy a balett energiáival azonos, a Szaturnuszi eszköztárral közvetítették a nézők felé. „Klasszikus!”

A továbbiakban lebontom az előadásokat a bolygók energiáira, miként jelennek meg a stílusjellemzők egyes produkciókban.

Akkor nézzük meg, milyenek a Merkúri hatások.


MERKÚR – ÉRTELEM

„HALLOTTÁTOK MÁR A LEGÚJABB HÍRT?”

Tudásvágy, az új dolgok megismerése, megfogalmazása, és beszélgetés az emberekkel.

Negatív megjelenés: Az élő, fecsegő lexikon.


Tökéletességen és precíz ismereteken alapuló élet. Kutató értelem, pontos megfigyelés. A racionális tudás átadása.

Negatív forma: Részletekbe menő bizalmatlanság, amely cinikusan elutasít mindent, ami nem a logika alapján működik.

Ha a Boleró egy tőmondat, akkor a Szaturnuszi tőmondat egy kijelentő mondat: Én táncolok. Ez a Boleró. Táncolunk a Boleróra. Egyszerű és érthető.

Egyszerűségében a Merkúr is egy tőmondat, azonban kérdőjellel a végén: Ez a Boleró? Mi táncolunk? Mi tudunk táncolni? Miért néznek? Nem érted? Hova megyek? Mit akarok mondani? Miért megyek erre? Én fiú vagyok? Én lány vagyok?

Kérdések, kérdések, kérdések. Részletek, részletek, részletek. A legapróbb dolgot is képes bonyolulttá tenni azzal, hogy elveszik a részletekben.

Az energia színvilága a kék, és a szivárvány az asztrológiai tanítások szerint, de én a szivárványt az Uránuszhoz tenném inkább, de most elfogadom itt is.

Bevallom a következő némely előadást látva kínomban majd lementem a térképről.

Persze önteltségem mára szelídült már annyira, hogy tudjam, hogy attól, hogy valami nekem nem tetszik, attól az még lehet jó! A dolgok megszépülhetnek attól, hogy változtatunk a nézőpontunkon.

Mellesleg a legtöbb Boleró koreográfiát a Merkúr bolygó ihlette. Nem csoda, hisz maga a mű ezen energia égisze alatt íródott, így a koreográfusok együttrezegtek vele.

A sok tévénézés, internetezés ellát bennünket bőven ezzel az energiával. Értem a koreográfusokat, hogy meg akarnak szabadulni a sok Merkúrtól, de számolni kell azzal, hogy a közönség is túl van már töltve, idegesítő lehet a sok Merkúr.


Íme egy Merkúri Boleró:

Ez a: Hol a lábam? Hol a Kezem? Fáj a hasam? Hol a fejem? Mit keresek én itt? Jó felé megyek? Tudok táncolni egyáltalán? Megmutatkozik a következő feldolgozásban. Sajnos sok információt nem sikerült kibányásznom róluk, de ez az előadás nekem hűen hozza a mindent tudó kamasz energiáit, aki mindent egyedül akar megoldani, közben nem ért semmihez sem. Próbálok veled lenni, de se veled, se nélküled nem az igazi.

Minden estre a táncosok kiélték rendesen a Merkúri felesleget.

https://www.youtube.com/watch?v=n9tHQfIdXn0

YouTube: „El Otro Bolero de Ravel” Compania Nacional de danza

X
Azért van pár olyan feldolgozás, amelyekért rajongok.

A legegyszerűbb és számomra a legérthetőbb a Roland Petit féle feldolgozás.

Olyan egyértelmű Merkúri áramlat.

Uralkodik a kék szín, és megdolgoztatja a lábakat rendesen. A kosztüm is a lábakat hangsúlyozza, a karok, a felsőtest eltakarva. A férfi táncos hosszú lába is merkúri többletre utal.

Inkább olyan aerobikos ugra-bugra, de nekem tetszik.

https://www.youtube.com/watch?v=s_4Hp3RhUA4

YouTube: Roland Petit: Bolero

X
A következő előadást a Cseh nemzeti balett követte el. Bevallom az alkotók nevei, és a szóló táncos ruházata láttán elsőre nehéz volt félretennem az előítéleteimet.

Petr Zuzka, mint Zsuzsika koreográfusként, és Konvalinka, magyarul Gyöngyvirág szólótáncosként, mindez előadva áttetsző fehér szoknyában, és spagetti pántos topban, bizarr kezdet volt, de a sok Merkúr aztán semlegesítette.

A szólótáncos – Konvalinka – egy hatalmas fehér dobókockával játszik.

A számolás a Merkúrhoz tartozik.

Mindig annyi táncos van a színpadon, amit a dobókocka mutat. Logikus nem? A Merkúr számára a logika maga az Isten.

A szóló táncos kinézete, jól hozza az androgynitást. Öltözete egyértelműen uniszex, se nem nőies, se nem férfias – olyan merkúri. A női táncosokon biciklinadrág van, ami szintén merkúri, és egy fél szoknya, ami inkább egy nemi átmenetet jelez. Vigyázat! Szó sincs homo szexualitásról, az a Vénuszhoz tartozik, sem biszexualitásról, azt a sok Uránusz okozza. A táncosok csupán aszexuálisak.



https://www.youtube.com/watch?v=cqwTIzgEDz0

YouTube: Bolero: Bohemian Balet

A következő Merkúri koreográfiát hölgyek adják elő. Nekem a Legyek ura után spontán a Legyek asszonyai elnevezés jutott eszembe. Mellesleg a légy is a Merkúrt áramoltatja. A szivárványszerű, fémes csillogású ruhák szintén ehhez az energiához tartoznak. A szárnyak a Merkúr légiességét idézik csak úgy, mint a bicikli nadrág, maga a biciklizés is a Merkúrhoz tartozik.

A szalagok, mint összekötő elem szintén merkúriságot idézik, mivel a Merkúr fő feladata a kommunikáció, az emberi kapcsolatok megteremtése.

A legyező, mint eszköz a szellő létrehozására a Merkúri energiát is létre hozza.

A lányok szépek, nőiesek, így legalább némi Vénuszi energia is megjelenik az előadásban.

Koreográfia: Marissa Vera és Christina Alvarez

https://www.youtube.com/watch?v=57u64Gw-v7Y

You Tube: Bolero de Ravel: Christina Alvarez gala

X


Ha már Merkúr, ha már lábak, ha már kamaszkor, akkor itt egy teljes mértékben merkúri előadás. Mint mondtam, a Merkúr a serdülőkori szakaszt jegyzi, így egy kamaszokból álló csoport, harisnyás lábakkal, sokszínű felsővel, némi ügyetlenséggel – a Merkúr általában csak okoskodik, de nem igazán tesz semmit, „elokoskodja”, hogy ne kellessen csinálnia semmit.

https://www.youtube.com/watch?v=kXI8ze738GA

YouTube: Bolero Ravel Ballet



MARS – AKARAT

„VIGYÁZAT JÖVÖK!”

A rendelkezésre álló energia akadálytalan felhasználása a mindenkori cél elérése érdekében, gyors eredményekre törekvés.

Negatív megjelenés: erőszakos, öntörvényű cselekvés, teljesítmény megszállottság.

Alkat: Izmos, középmagas test, atlétikus alkat. M-es nadrág, XXL póló. Érzéketlen, durva, sok életenergia, jó hőháztartás.



Ha a Merkúr kérdő mondat, akkor a Mars a felszólító mód, egy parancs, egy utasítás.

Táncolj! Húzd! Bolerót! Marsot! – Értsd mars, mint zenei stílus.

Nem találtam konkrétan ide illő koreográfiát.

A Mars a színeivel a tüzet idézi, a piros, a lángvörös. Ruházatban még találtam ilyet, de az előadásmódokban nem.

Egy kis túlzással a Delfos – társulatot sorolhatnám ide, a csapkodásaik miatt.

Elsőre engem a mosónőkre emlékeztettek, ahogy levették a zakójukat és elkezdték a földhöz csapkodni, de mivel semmi más nem történik egész idő alatt, és időnként egymást és a falat is megcsapkodják, így ennyi kitörő energia láttán a Marsikus energiákat indították be nálam.

A Mars a haragot táplálja.

(Mellesleg a férfi ruházat a hölgyeken, szintén Marsikus megjelenés. Volt időszak a történelemben, amikor kifejezetlen nőietlennek, férfiasnak tartották, ha egy nő nadrágban jelent meg.

A Mars egyértelműen férfi energia, de egyben az életerőt is táplálja, ezért a hölgyeknek is szükségük van rá időnként.)

Igaz a zakó, inkább köpönyeg szerű, a merev zakó jobban illik ehhez az energiához, és anyagában is a merev anyagok azok, melyek ezt a harcias energiát közvetítik, mégis egy apró részlet miatt az öltözék a Marsikus energiákhoz sorolható.

A párhuzamos csíkok a Marsikus energiákra hangol, a kabát bélése csíkos, így ezt az energiát áramoltatja.

Ha még kalapjuk is lett volna, tökéletes lehetett volna, mivel a fej a Mars központja, a kalappal ezt ki lehetett volna hangsúlyozni.

Kissé dühített, hogy miért nincs több vörös szín az előadásban, az egyik táncosnő vörös hajzuhatagán kívül.

Minden esetre ez a koreográfia tényleg a Marsikus energiákhoz áll a legközelebb, végül is bennem dühöt váltott ki, ami a Mars érzelmi megnyilvánulása..

https://www.youtube.com/watch?v=1uJZXEx2wYA

YouTube: Delfos y Ossla, Bolero de Ravel, Festival Cultural Sinaloa 2013


X



Azonban, hogy legalább hangulatában megmutassam a Marsikus energiák mibenlétét, íme egy szinfonikus előadás Andre Rieu taktusa alatt.

A dobok, a huszár egyenruha, a tűzijáték, mind a Marsikus energia kivetülései.

https://www.youtube.com/watch?v=LwLABSm0yYc

YouTube: Andre Rieu – Bolero (Ravel)



És egy kép a tüzes Marsról, ami szintén egy Bolero előadáson készült, de magát az előadást még nem láttam.




NAP – TEREMTŐ ERŐ

„HOL VAN ITT A TRÓN, LAKÁJ?”

A játék öröme. Az élet a játékos önkifejezés színtere. Hatalmas életkedv.

Negatív megjelenés: hatalmi törekvések, a kis Ego a figyelem középpontjában akar lenni



A NAP

Aranyló színek, nap sárga és narancssárga, kerek formák, hosszú haj, királyi – királynői megjelenés, ezek a Nap energia területei.

A Merkúri tőmondat kiegészül a személyes névmással.

Én vagyok. Engem nézzetek. Én elől táncolok. Boleró Nekem szól. A nézők miattam jöttek ide.

Sztárallűrök? Igen. A Nap bősége emel fel a többiek fölé. Arogancia, felsőbbrendűség a ki nem élt Nap energia jelzése.

Persze az önzés a negatív megnyilvánulási formája a sok Nap energiának.

A Naphoz tartozik az élet igenlése, az életöröm és a teremtés.

Én örömömben táncolok. Én a tánccal másokat szórakoztatok. A mosolyom remélem másokra is átragad. Szívből élvezem, amit csinálok stb.– ez a Nap energia pozitív megnyilvánulása.

A Nap inkább férfi energia. Arányos testalkat a jellemzője átlagos magassággal. Természetesen együtt jár a büszke, királyi testtartással.


Az első Nap szerű előadás nem igazán erőteljes.

A narancsos szín, és a félkörbe rendezett dekoráció formája az, ami a Napot idézi.

Az egyszerű jelmez ellentétben áll a Nap pompájával, mégis a Nap energiáihoz köthető, mivel a fekete pánt a derékra, a hasra irányítja a tekintetet, az pedig a Nap területe.

Gondoljunk csak a fedetlen hasú hastáncosokra, ahogy hullámzik a hasuk, a csípőjük, a nézőben azonnal egy forró nyári nap emléke sejlik fel.

Egy ritmikusan hullámzó altest látványa egyaránt beindítja a melegség érzetét, és akár a szexuális energiákat is, legyen a táncos akár férfi, akár nő, a Nap visszhangját keltik a táncukat nézőkben.

Az alábbi előadás ezt nagyon minimálisan mutatja be.

A koreográfus: Dana Manolescu.

https://www.youtube.com/watch?v=oBcUHGi3SE4

YouTube: Ballett: Bolero ( Dana Manolescu)


X






Itt egy kép, amely ezt az energiát áramoltatja, de a hozzá tartozó videót, egyéb tudnivalókat nem sikerült egyelőre megtalálnom.




NAP


Burlesk – frivol, elvétve balett jegyek, sok csípőtekerés, sokat mozdul a has…


(Folyt. köv.)

  Copyright © 2006-2014 Leas.ws | All rights reserved.

Legyen a [leas.ws] a kezdõlapom!